zondag 19 oktober 2014

| What to pack for a trip? |


Hi bloggers!
Ik heb het nog niet verteld den, ik, maar ik ga binnen een weekje naar Valencia!
We hebben nog één lage en vermoeiende week school, en vanaf volgend weekend is het officieel herfstvakantie! Ik ga dus in de herfstvakantie een citytripje maken naar Valencia. Zaterdag om 6 uur stijgt onze vlieger, dus dat is vroeg opstaan! Het is dan ook de eerste keer dat ik ga vliegen! Spannend...

Maar hoe kies je nu jouw kleren uit voor een citytrip? Omdat citytrips meestal maar 4 daagjes zijn, kan je ook niet veel meenemen. Ik geef jullie enkele tips die je zullen helpen bij het maken van jouw bagage. Deze tips zijn vooral van toepassing als je met de vlieger gaat!








1) Bekijk hoeveel gewicht/afmetingen van jouw valies max mogen zijn
Deze is zeer belangrijk! Hoeveel bagage per persoon mag je menemen? Hoeveel handbagage?
Als je met de vlieger gaat zijn er altijd van die 'regeltjes'. Zit je erover, dan moet je bijbetalen. En dat zou toch zonde zijn hé? Bekijk dit dus eerst vooraf. Nadat jouw valies klaarstaat kan je best nog eens checken of je niet over de limiet zit.



2)Verdiep je in het klimaat/weer
Ook zeer belangrijk is dat je weet wat voor weer het daar is op dit moment van het jaar. Je gaat uiteraard geen zomer topjes meenemen naar Noorwegen ;). In Valencia zal het volgende week rond de 27 graden zijn. Echt zomer dus! Maar uiteraard kan dat nog veel veranderen. Bekijk dus op het allerlaatste moment het weer nog eens, want dan zal het het meest correct zijn.



3) Bekijk wat je gaat doen/bezichtigen
Ga je een citytripje maken om te shoppen? Of eerder om aan het strand te liggen? Misschien wil je wel wat cultuur opsnuiven en enkele dingetjes bezoeken? Het zijn alle 3 uiteenlopende dingen. Bekijk vooraf dus zeker wat je wilt doen, zodat je voor geen verassende dingen kom te staan. Stel je voor dat je jouw bikini vergeet en je eigenlijk een strandvakantie had ingepland. :D


4) Vergeet geen avondkledij!
Je kan dan nog een avontuurlijk/culturele trip hebben uitgezocht. Toch ga je 's avonds wel eens op restaurant. Dan is het meestal niet zo fijn als je ontdekt dat je alleen maar shortjes en truien mee hebt. Neem dus gerust een blouseje, kleedje mee! Zoveel plaats neemt dat nu toch ook weer niet in hé?





5) Regenkledij!
Je mag dan nog naar een zeer warme streek gaan (bv Valencia), en ze voorspellen ook alleen maar goed weer. Toch kan het al eens regenen. Heb je dan geen regenjas mee of geen paraplu bij? Dan sta je wel echt voor schut! Deze tip is dus zeker niet onbelangrijk!



6) Toiletgrief
Tot slot, eentje die we wel al eens durven vergeten. Shampoo, deo, tandenborstel (en/of beugel als je die 's nachts moet dragen). Ze verkopen dit wel overal, maar toch is het iet fijn als je deze vergeten bent. Heb je een beugel? Dan is het wel van uiterst belang dat je deze meeneemt! Ik vergeet hem ook af en toe :). Ook de gewoonlijke ondergoed durven sommige misschien vergeten. Dat zou wel een probleem zijn he? :)


Zo, dat waren mijn tips!
Hopelijk hebben jullie er een beetje aan he!
En ps: vergeet jouw camera ook niet! Stel je voor dat je het mooiste uitzicht ooit tegenkomt? Dat moment wil je toch wel kunnen vastleggen he?


XOXO, E.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter! Ik vind het altijd fijn om die te lezen. Dat herinnert me waarom ik het bloggen doe.